شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

پمپ کارواش صنعتی

۲۹۷ بازديد


لازم است بدانید که کارواش صنعتی یکی از وسایل کاربردی است. این وسیله یکی از نمادهای پیشرفت بشر است و کمک زیادی به بهبود امور می کند. پمپ کارواش می تواند ماشین، تهویه مطبوع یا هر وسیله دیگری را در 10-15 دقیقه شستشو و رسوب زدایی کند. علاوه بر این می توانید در بیشتر موارد از لباسشویی خانگی استفاده کنید و وقت و انرژی خود را صرف بیرون رفتن از خانه نکنید. این دستگاه کارآمد باعث صرفه جویی در آب و زمان شما می شود. چون فشار آب را بسیار قوی می کند در این صورت سرعت کار شما افزایش می یابد و بدون اتلاف وقت ماشین یا هر وسیله دیگری را می شویید. از طرفی با کمک دسته لنس می توانید تمام قسمت های باریک و منحنی و تمام قسمت هایی که دسترسی به آن ها سخت است را به راحتی تمیز کنید. انواع و قیمت پمپ کارواش صنعتی را می توانید از نمایندگی های معتبر این واحد جویا شوید.

انواع کارواش با بنزین

توجه به این نکته ضروری است که پمپ های کارواش به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. پمپ جابجایی مثبت و پمپ گریز از مرکز، دسته اول شامل: پمپ پیستونی، پمپ دنده ای، پمپ دیافراگمی، پمپ اندازه گیری، پمپ پریستالتیک، پمپ لوبی، پمپ منو، پمپ بشکه ای و پمپ مغناطیسی و شیمیایی و همچنین پمپ دوغاب، پمپ خانگی، دسته دوم نیز شامل پمپ های کف، پمپ های صنعتی، پمپ های آب و فاضلاب، پمپ های خود پرایمینگ، سانتریفیوژهای افقی و عمودی، پمپ های شناور چند طبقه و ... می شود. ناگفته نماند که از پمپ های آب گرم یا سرد، برق، بنزین و گازوئیل استفاده می شود.  https://ajdarkala.ir/industrial-car-wash-pump/

فشار آب در خروجی در کارواش خانگی از 70 تا 170 بار و در کارواش صنعتی - 200 بار است. پمپ ها دارای لوازم جانبی مانند گیج فشار، شیر اطمینان، تفنگ، نازل، باتری و فیلتر پمپ پیستونی می باشند. جنس بدنه آنها نیز بسته به عملکرد آنها و شرکت سازنده در انواع مختلفی مانند فولاد و برنز وجود دارد. اجزای پمپ کارواش عبارتند از: پیستون، سیلندر، صفحه نبشی، صفحه شیاردار، شفت متحرک و کنترل کننده پیستون. انواع و قیمت پمپ های کارواش صنعتی در دستورالعمل آنها توضیح داده شده است.

تفاوت پمپ کارواش صنعتی و خانگی

لازم به ذکر است موتورهای ماشین لباسشویی های صنعتی از نوع القایی بوده و برای استفاده طولانی مدت طراحی شده اند و طول عمر و قدرت آنها نیز طولانی است. اما موتور ماشین لباسشویی های خانگی از نوع کلکتوری است. به طور کلی تمامی اجزای سینک های صنعتی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. به عنوان مثال جنس سرسیلندر سینک های صنعتی برنجی و در سینک های خانگی آلومینیومی یا برنجی درجه 2 می باشد. به طور کلی سینک های خانگی با جریان کم تا 110 فشار دارند در حالی که سینک های صنعتی تا 200 بار فشار دارند. بنابراین پیستون های آن از جنس سرامیک می باشد تا در هنگام استفاده مداوم آسیبی نبینند.

شایان ذکر است که پمپ ماشین لباسشویی قابلیت اتصال به برق تک فاز با سرعت 100 بار را دارد. با این حال، برای استفاده بیشتر، برق سه فاز مورد نیاز است. زیرا برق تکفاز برای راه اندازی دستگاه کافی نیست. به طور کلی، ماشین لباسشویی های خانگی بسیار کارآمدتر از شیلنگ ها هستند.

کاربرد پمپ کارواش صنعتی

در طبقه بندی دیگر ماشین های لباسشویی را می توان به سه گروه صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم کرد که از نظر قدرت موتور و فشار بار الکتریکی با هم تفاوت دارند. از کاربردهای مهم کارواش صنعتی می توان به حذف گرد و غبار، چربی زدایی، رنگ زدایی، شستشوی تجهیزات و تاسیسات صنعتی اشاره کرد. از این تاسیسات صنعتی می توان در صنایعی مانند: پتروشیمی، نفت، گاز، خط لوله و سرامیک استفاده کرد. همچنین از این واشرها علاوه بر ماشین لباسشویی می توان برای مصارف خانگی مانند کف سالن، اتاق ها، راهروها، پارکینگ ها و همچنین سطوح سنگی، سیمانی، آجری و حتی شیشه ای استفاده کرد. کارواش یا پمپ آب ماشین لباسشویی است که داخل آن یک پمپ پیستونی دارد و می تواند به راحتی سقف ها، پیاده روها، سطل های زباله بزرگ، ترازو استخر و ... را شستشو دهد.

علائم استفاده بهتر از امکانات کارواش

روی هر دستگاه اختصارات نوشته شده است که برای استفاده بهتر و صحیح تر بهتر است با معانی آن ها آشنا شوید. به عنوان مثال: GPM مخفف فشار آب است، هرچه فشار آب را در حین شستشو افزایش دهید، زمان کمتری برای تمیز کردن صرف می کنید. PSI همچنین مخفف Electric Charge Pressure است و فشار وارد شده به موتور دستگاه را نشان می دهد. در نهایت حاصل ضرب GPM و PSI قدرت پاک کنندگی دستگاه را نشان می دهد.

سرعت شستشو و پمپاژ خودروهای صنعتی و خانگی

در این مطلب اطلاعات جامع و مفیدی در رابطه با کارواش های صنعتی، انواع و دسته بندی های مختلف آن ها، کارایی این پمپ کارواش کارآمد و تفاوت آن ها با نمونه های داخلی و نیمه صنعتی را ذکر کرده ایم، پس بخوانید و پاسخ دهید. سوالات شما در مورد انتخاب یک مدل و کسب کاربرد آن؛ لازم به ذکر است انواع و قیمت پمپ های کارواش صنعتی توسط نمایندگی های بازرگانی معتبر آب نرو ارائه می گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.