مه پاش پرنده چیست و چه کاربردی دارد؟

۲۰۵ بازديد


طیور یکی از حساس ترین محیط ها به تغییرات دما است. بروز هر گونه مشکل در شرایط دمایی چنین محیط هایی می تواند منجر به تلف شدن طیور شود و خسارات مالی زیادی را متوجه طیور کند. به همین دلیل از سال ها قبل تا به امروز برای حل این مجموعه از مشکلات از fuzzing استفاده می شود که می تواند اثرات مثبتی به همراه داشته باشد. حتی در برخی شرایط آب و هوایی خاص استفاده از آفت کش ضروری و اجباری است. در این پست به معرفی سموم دفع آفات طیور می پردازیم و همچنین در مورد کاربرد و نحوه عملکرد آنها صحبت می کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

قبل از هر چیز باید بدانیم که دستگاه های مه پاش بسته به نیاز و کاربرد شما در کشاورزی و گلخانه یا دام و طیور دارای کارکردهای متفاوت و کاربردهای متفاوتی هستند. اما به طور کلی باید گفت که مه سیستمی است که دارای چندین قسمت است که آب را تحت فشار بالا به قطرات بسیار ریز (معادل شبنم) تبدیل می کند و از طریق نازل به بیرون می پاشد. قطرات کوچک آب در یک محیط گرم منفجر می شوند و می توانند باعث کاهش دما شوند.

جاروبرقی مرغ اغلب برای کاهش دما، کاهش گرد و غبار و از بین بردن بوی بد محیط استفاده می شود. در مرغداری ها رطوبت محیط یکی از شرایط لازم برای بقای طیور تلقی می شود و در غیر این صورت شاهد شیوع انواع بیماری ها در این مکان خواهیم بود که می تواند منجر به مرگ آنها شود.

نسل اول مه پاش ها حدود دو دهه پیش وارد ایران شد. اما به دلیل جدید بودن کارایی چندانی از خود نشان نداد. این در حالی است که با توسعه صنعت طیور، مه پاش ها نیز دستخوش تغییرات اساسی شدند و بازدهی آنها نسبت به قبل بیشتر شد. با گذشت زمان استفاده از سمپاش در مرغداری ها بسیار مورد استفاده قرار گرفت، امروزه سازمان ها و وزارتخانه های ذیربط استفاده از آن را در بسیاری از مرغداری ها ضروری می دانند.

مزایا و مزایای استفاده از مه پاش طیور

همانطور که قبلا ذکر شد، مه پاش در مرغداری مزایای زیادی دارد که در ابتدای مقاله به برخی از آنها به اختصار اشاره می شود. به طور کلی اولین اثر استفاده از مه پاش در مرغداری را باید کاهش دمای محیط و در نتیجه کاهش دمای بدن پرندگان دانست. یعنی با یک سیستم ارزان قیمت و با مصرف کم می توانید محیط را خنک کنید.

کاهش دمای محیط شرایط مساعدی را برای رشد پرندگان در فصل گرما ایجاد می کند. دمای ملایم مزیت دیگری نیز دارد: استرس گرمایی را کاهش می دهد، اضطراب پرندگان را کاهش می دهد و از درگیری بین آنها جلوگیری می کند. تثبیت این شرایط باعث می شود تا از بدن این پرندگان در برابر عوامل بیماری زا محافظت شود و درصد تلفات آنها کاهش یابد.

از جمله نتایج پرورش طیور می توان به افزایش رطوبت محیط، کاهش گرد و غبار و از بین بردن بوی نامطبوع مرغداری اشاره کرد. علاوه بر این، این دستگاه کمک بسیار خوبی به کیفیت هوای محیط برای افراد و جوجه ها می کند و همچنین می تواند از گرم شدن تجهیزات کار در مرغداری به دلیل دمای پایین جلوگیری کند.

در نهایت، اثرات طولانی مدت استفاده از چنین سیستمی را می توان در رشد پرندگان و افزایش میزان تولید مرغ یا تخم مرغ مشاهده کرد. لازم به ذکر است که کیفیت تجهیزات مه پاش صنعتی طیور در دستیابی به این اهداف بسیار مهم است.

نکاتی که در هنگام خرید مه پاش باید در نظر گرفت؟ https://pulbank.ir/?p=341653

اولین نکته ای که در خرید مه پاش باید به آن توجه کنید نوع استفاده است. طبیعی است که مه مرغداری با مه دام و گلخانه متفاوت است. در مرحله بعد باید با توجه به ظرفیت مرغداری خود یک مه پاش را انتخاب و خریداری کنید. هنگام خرید محصول مورد نظر حتما به فروشگاه های معتبر و شناخته شده مراجعه کنید تا از کیفیت و کارایی محصول خریداری شده مطمئن شوید.

موضوع مهم دیگر این است که از کیفیت و دوام بالای تجهیزات مه پاش طیور صنعتی خود مطمئن شوید. همچنین، پس از خرید و نصب تجهیزات مه پاش خود، حتماً آنلاین شوید و با روش های محافظت و مراقبت از مه پاش خود آشنا شوید که می تواند عمر دستگاه شما را افزایش دهد.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی شده است نبولایزر، کاربرد و عملکرد آن و همچنین مهمترین مزایا و مزایا را بشناسیم. به طور کلی اهمیت و کاربرد مه پاش و همچنین میزان تاثیر آن در مرغداری ها به حدی است که نیاز به استفاده از آن در بسیاری از مکان ها دارد.

بازرگانی پمپ ایران یک سازمان متخصص در انواع تجهیزات کشاورزی و صنعتی به ویژه در حوزه های مرتبط با آبیاری و تامین آب می باشد. این مجموعه با سالها تجربه در این زمینه به شما در انتخاب و خرید مه پاش مناسب و همچنین تجهیزات مه پاش مرغ صنعتی کمک شایانی خواهد کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.