همه چیز درباره رینوپلاستی + ارائه بهترین جراح

۵۹۴ بازديد


بینی در انسان از نظر ظاهر به دو دسته استخوانی و گوشتی تقسیم می شود. رینوپلاستی برای تغییر ظاهر بینی، اصلاح مشکلات تنفسی یا هر دو انجام می شود. قسمت بالایی ساختار بینی استخوانی و قسمت تحتانی آن غضروفی است. رینوپلاستی استخوان می تواند با تغییر شکل استخوان ها، غضروف ها و پوست به تقویت و اصلاح عیوب بینی کمک کند. علاوه بر بهبود و رفع انسداد مجاری بینی، بهبود تنفس را نیز می توان یکی دیگر از اهداف پزشکی رینوپلاستی دانست. اول از همه، پزشک ارزیابی دقیقی از آناتومی بینی شما انجام می دهد و سپس با برنامه ریزی ساختار و ویژگی های صورت خود، می توانید شکل استخوان ها و غضروف ها را تغییر دهید. گاهی حتی نیاز به پیوند غضروف است. البته پیوند غضروف هم در جراحی بینی استخوانی و هم در جراحی بینی گوشتی قابل انجام است. تمامی این موارد در صورتی نتیجه موفقیت آمیز دارند که عمل توسط متخصص و پزشک مجرب انجام شود تا مطابقت بینی با سایر قسمت های صورت به درستی تشخیص داده شود و علاوه بر رفع تنفس، فرمی زیبا و بی نقص برای شما ایجاد شود. چالش ها و مسائل. چالش ها و مسائل. این مقاله با هدف آگاهی از نحوه عملکرد بینی استخوانی نوشته شده است تا بتواند به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد. بنابراین، اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، به شما توصیه می کنیم مطالب زیر را مطالعه کنید.


علل برآمدگی و برجستگی تیغه بینی

بینی از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

لایه عضلانی نازک

غضروف مافوپا

پر از پوست

بینی به دلیل تفاوت در ساختار بینی و غضروف به دو شکل استخوانی و گوشتی تقسیم می شود. قرار گرفتن غضروف و استخوان به هر شکلی از بینی گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد ناهنجاری و شکل ناهموار بینی شود. سرفه یکی از شایع ترین مشکلاتی است که افراد دارای بینی استخوانی سعی در اصلاح آن دارند. تیغه بینی دیواره ای است که حفره بینی را به دو قسمت تقسیم می کند. سوراخ های بینی در انتهای حلقه قرار دارند.

ناحیه بینی به طور کلی باید صاف باشد. وجود هر گونه انحراف یا برآمدگی در ناحیه بینی علاوه بر بدشکلی بینی می تواند باعث ایجاد مشکل در تنفس شود. اما دلایل کج شدن بینی چیست؟ عوامل مختلفی بر شکل گیری قوز و برآمدگی بینی تأثیر می گذارد، از جمله ویژگی های ژنتیکی، خانوادگی و آسیب زا.


نحوه انجام جراحی بینی و روش های انجام آن

همانطور که گفته شد، مانند جراحی بینی گوشتی، جراحی بینی استخوانی نیز در مورد شکل بینی است. با هدف اصلاح و اصلاح عیوب بینی مانند بد شکلی استخوان و کاهش طول بینی انجام می شود. بینی از پوست نازک و نرم تشکیل شده است. بافت و غضروف این نوع بینی قویتر از بینی کم رنگ است. بنابراین در جراحی، پزشک سعی می کند مشکلات و عیوب بینی را با جراحی بینی باز یا جراحی بستن بینی با جراحی داخلی یا خارجی برطرف کند.

استئوتومی بینی هدف اصلی جراح است، زیرا از این طریق می تواند استخوان ها را بهتر جابجا کند و به صاف شدن شکل بینی و از بین بردن مقاومت داخلی یا خارجی آن کمک کند. همچنین از طریق اصلاح استئوتومی، پزشک می تواند بینی را به شکل دلخواه خود تغییر دهد بنابراین ممکن است بینی استخوانی طبیعی، بینی عروسکی و یا بینی خیالی و نیمه تخیلی توسط عمل درخواست شود. فقط به یاد داشته باشید که جراحی بینی مردانه با جراحی بینی زنان متفاوت است به طور کلی، جراحی بینی مردانه یا خیر و هر هدفی که باشد نیاز به آمادگی قبل از عمل دارد.


مراحل اولیه قبل از جراحی بینی

از جمله فعالیت های اساسی که باید قبل از جراحی بینی انجام شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دو هفته قبل از جراحی از مصرف داروهایی مانند استامینوفن و ایبوپروفن خودداری کنید.

حداقل 2 تا 3 هفته قبل از جراحی الکل مصرف نکنید و سیگار نکشید

مشاوره و معاینه با پزشک مربوطه جهت بررسی وضعیت سلامتی

آزمایش قبل از جراحی بینی

حدود 6 تا 8 ساعت قبل از عمل دوش بگیرید و ناشتا باشید


کدام یک از روش های جراحی باز و بسته جراحی استخوان بینی انجام می شود؟

جراحی بینی و جراحی فک به دو صورت باز یا بسته انجام می شود. برخی از این روش ها ویژگی های خاص خود را دارند.

1. جراحی بینی استخوانی باز

در این روش جراح برش هایی در بینی ایجاد می کند تا به راحتی به آناتومی بینی فرد دسترسی پیدا کند تا تغییرات مورد نظر اعمال شود. این روش با بیهوشی عمومی همراه است.

2. جراحی بینی بسته

این تکنیک جراحی بینی بسیاری از عوارض احتمالی جراحی باز را ندارد و زمان جراحی را کاهش می دهد. با این تکنیک نیازی به ایجاد برش روی سطح بینی نیست بلکه پزشک با استفاده از ابزار مخصوص پوست بینی را کشیده و در ناحیه کلوملا برشی ایجاد می کند. با استفاده از این تکنیک می توان تغییرات کوچکی برای اصلاح عیوب و زیبایی بینی استخوانی ایجاد کرد. برای تغییرات اساسی و کلی تر باید از جراحی باز استفاده کرد.

مشورت با جراح پلاستیک صورت که در جراحی بینی تخصص دارد بسیار مهم است. در طول مشاوره، جراح تصاویر قبل و بعد از جراحی بینی را درخواست می کند. در برخی موارد، آندوسکوپی سینوس نیز ممکن است ضروری باشد.


رینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

افراد به دلایل مختلفی نیاز به جراحی بینی دارند. برخی از افراد در تنفس از طریق بینی مشکل دارند. برخی از ناحیه صورت آسیب دیده اند و می خواهند عدم تقارن ناشی از آن را اصلاح کنند. بسیاری از بیماران جراحی بینی صرفاً می خواهند با تغییر اندازه یا شکل بینی خود ظاهر خود را بهبود بخشند تا بین صورت خود هماهنگی ایجاد کنند. به همین دلیل است که جراحی بینی استخوان عروسکی، جراحی بینی استخوانی نیمه فانتزی تقاضای بالایی دارد. قبل از هر چیز باید بدانید که جراحی بینی در دوران بارداری ممنوع است. برای تعیین اینکه آیا فرد کاندید مناسبی برای جراحی بینی است یا خیر، پزشک موارد زیر را در نظر می گیرد:

نوع پوست

پیشینه قومی

سن برای جراحی بینی (پزشکان الزامات مربوط به سن را برای جراحی بینی نادیده می گیرند مگر اینکه مشکلات تنفسی جدی داشته باشید)

سابقه جراحی یا ضربه قبلی

سابقه احتقان بینی یا مشکلات تنفسی

به طور کلی اگر فردی شرایط جسمی و روحی ایده آلی داشته باشد می تواند برای جراحی بینی اقدام کند. البته در مورد نتایج جراحی باید انتظارات واقع بینانه داشت. به همین دلیل است که پزشک در جلسه مشاوره مواردی را توضیح می دهد تا فرد بهتر تصمیم بگیرد که آیا برای جراحی مناسب است یا خیر. موضوعاتی که می توان در جلسه مشاوره مطرح کرد عبارتند از:

نحوه برش استخوان و غضروف بینی برای تغییر شکل بینی

گزینه های بیهوشی برای جراحی بینی

عوارض جانبی احتمالی

سایر روش های توصیه شده نیز می توانند مورد بحث قرار گیرند. کاشت چانه یکی از مواردی است که باعث ایجاد تعادل در ویژگی های صورت می شود.


آیا جراحی بینی نیاز به جراحی ترمیمی دارد؟

رینوپلاستی نتایج منفی جراحی قبلی را اصلاح می کند. به همین دلیل گاهی اوقات به آن رینوپلاستی ثانویه نیز گفته می شود. اگر جراحی استخوان بینی توسط پزشک حاذق و واجد شرایط انجام شده باشد، در اکثر موارد نیازی به جراحی ترمیمی نیست، مگر اینکه در حین عمل به دلیل عدم مهارت پزشک، مشکلات زیر ایجاد شود:

نوک بینی فرد باریک، سوراخ های بینی نامتقارن و تنفس دشوار است.

بعد از عمل، نوک بینی باید بزرگتر از اندازه سر باشد.

حرکت بینی و بینی کج می تواند بعد از جراحی ناخوشایند به نظر برسد.

تغییر در شکل پوست، بافت ها، تیغه بینی و افتادگی بینی پس از جراحی باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد شده است.

نکته مهم: علاوه بر عدم مهارت و تجربه پزشک، جراحات، صدمات تصادفی پس از جراحی، انتظارات غیرواقعی و جاه طلبانه بیمار نیز جراحی ترمیمی را توصیه می کند.

انواع جراحی بینی استخوانی (تخیل، عروسکی، طبیعی...)

بسیاری از افراد، چهره های مشهور و افراد مشهور، می خواهند فرم بینی خود را تغییر دهند. بنابراین در حین جراحی زیبایی بینی بسته به روشی که می خواهند می توانند به روش های زیر درخواست تغییر فرم بینی خود را داشته باشند:

1. بینی فانتزی یا عروسکی

در این مدل، بینی کوچکتر و کوتاهتر از حد معمول است، به طوری که سوراخ های بینی به راحتی قابل مشاهده است. این نوع الگوی بینی می تواند با مشکلات تنفسی همراه باشد.

2. نیمه فانتزی bony noas baan

یکی دیگر از انواع جراحی بینی، جراحی نیمه متعصب است. از این مدل برای کوچکتر کردن بینی نیز استفاده می شود اما چندان غیرطبیعی به نظر نمی رسد.

3. عملکرد طبیعی استخوان های بینی

هدف از جراحی طبیعی تغییر شکل بینی به حالت طبیعی و استاندارد است.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

یک سوال متداول این است که بهترین طرح رینوپلاستی چیست؟ به دو دلیل مهم نمی توان به این سوال پاسخ ساده داد اول اینکه سلیقه و میل بیمار بسیار مهم است و زیبایی امری نسبی است. شما ممکن است عاشق یک بینی زیبا باشید، اما شخص دیگری تماشا می کند. در مورد بینی طبیعی بعد از جراحی دلیل دوم هماهنگی با اجزای صورت فرد است که بسته به جنسیت و سایر ویژگی های صورت ممکن است مدل رینوپلاستی به زیبایی مطلوب دست پیدا نکند. بیمار و دکتر حاجی بیگلو به صورت موردی با دقت مشورت می کنند. این بهترین نوع جراحی است. بینی توصیه می شود.

عوارض جراحی گردن

میزان عوارض ناشی از جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. همانطور که گفته شد اگر پزشک مهارت خاصی داشته باشد از میزان این عوارض بسیار کاسته می شود اما رعایت مراقبت های اولیه قبل و بعد از عمل برای کاهش عوارض نیز بسیار موثر است. از مهم ترین عوارض جراحی بینی می توان به حساسیت به بیهوشی، هماتوم، آسیب به عصب بینایی، عفونت، کبودی بعد از عمل بینی، خونریزی و درد اشاره کرد. رینوپلاستی استخوان که شامل برداشتن یا پیوند غضروف است و به عنوان جراحی بینی استخوان به استخوان شناخته می شود، عوارض جانبی کمی دارد، مانند آبریزش بینی، تورم بعد از بینی و کبودی.


آیا می توان جراحی استخوان بینی را با لیزر انجام داد؟

رینوپلاستی با لیزر تکنیک جدیدی است که بسیاری از افراد در مورد اثربخشی و نتایج آن تردید دارند. همانطور که قبلا ذکر شد، در جراحی بینی استخوانی، جراح قصد دارد ساختار بینی را با برش غضروف و استخوان بینی تغییر شکل دهد تا به نتیجه مطلوب برسد. اما آیا استفاده از لیزر می تواند به پزشک در رسیدن به این هدف کمک کند؟ لیزرها کاربردهای درمانی شناخته شده زیادی دارند، از جمله از بین بردن موهای زائد، لک، جای زخم و غیره.

تابش نور دستگاه لیزر تاثیر خاصی و مهمی در جراحی بینی ندارد. استفاده از آن به عنوان جدیدترین روش عمل بینی استخوانی فقط یک شعار تبلیغاتی است. جراحی استخوان بینی با لیزر از طریق تابش نور و گرما در رفع مشکلات سطحی و پوستی بینی موثر است. اما تغییر یا کاهش ساختار استخوانی بینی و بافت های آن با لیزر امکان پذیر نیست. استفاده از لیزر درمانی می تواند به جراحی زیبایی بینی کمک کند و در عین حال قابل استفاده باشد، اما برای درمان مشکلات حاد بینی کافی نیست.

یکی از کاربردهای مهم لیزر، درمان رینوفیما، عارضه خطرناک پوست بینی است. این اختلال نادر باعث رشد بیش از حد سلول های پوستی در بینی و ایجاد آکنه بینی یا سایر ناهنجاری های پوستی می شود. با استفاده از لیزر می توان این اجزای پوست را به میزان قابل توجهی تغییر داد و به بهبود ظاهر بینی کمک کرد.

هزینه جراحی بینی

برآورد هزینه نهایی جراحی بینی استخوانی، مانند جراحی سر و گردن، به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین تعیین یک عدد به عنوان هزینه نهایی عملیات آسان نیست. مهارت پزشک، نوع بینی، نوع عمل، کلینیک درمانی، استفاده از تجهیزات پیشرفته، منطقه جغرافیایی، تعداد جلسات مشاوره و معاینه، آزمایشات مورد نیاز قبل و بعد از عمل همگی موثر هستند. . تعیین هزینه نهایی جراحی بینی

اگر جراحی بینی با پوکی استخوان در نظر گرفته شود، از آنجایی که دوره جراحی بینی طولانی است و ممکن است نیاز به تغییرات دیگری داشته باشد، هزینه جراحی بینی نیز بالا است. جراحی استخوان پهن نیز با وجود غضروف و استخوان پهن در نوک بینی پیچیده است. این عارضه به دلیل افزایش غضروف و استخوان زیر پوست ایجاد می شود. برای این منظور جراح پوست بینی را بلند کرده و سیستم زیرین آن را به دقت بررسی می کند.

از طرفی برداشتن بافت چربی که باعث گشاد شدن بینی می شود یکی دیگر از مشکلاتی است که در این نوع بینی باید برطرف شود. همه اینها قطعاً بر قیمت نهایی تأثیر می گذارد. اگر رینوپلاستی غیر جراحی باشد و فقط از طریق لیزر درمانی یا لیفت صورت، رینوپلاستی و سایر روش های غیر تهاجمی به رفع مشکلات پوستی بپردازد، هزینه جراحی کمتر خواهد بود. این پزشک است که در نهایت با توجه به نوع و مدل بینی، ضخامت پوست و غیره تصمیم می گیرد از کدام تکنیک استفاده کند. بنابراین، برای اطلاعات دقیق تر در مورد هزینه ها باید با پزشک خود مشورت کنید.


ویژگی های بهترین جراح ارتوپد

انتخاب یک جراح ماهر و با تجربه اولین قدمی است که باید قبل از جراحی زیبایی بینی انجام دهید. جراحی با حاشیه مناسب کمتر دچار اشتباه خواهد شد، بنابراین بیمار به دلیل اقدامات اشتباه پزشک نیازی به جراحی ترمیمی نخواهد داشت. اما یک جراح خوب چه ویژگی هایی دارد؟

او باید در پزشکی مسلط باشد.

پرونده پزشکی خوب و تایید شده

داشتن تخصص جراحی پلاستیک، همدلی و مشاوره دقیق بیمار

وجدان و اخلاق حرفه ای داشته باشید

سلامت بیمار را در اولویت قرار دهید

تکنیک جراحی کافی و جامع برای اطلاعات دقیق

در پاسخ به سوالات مشتریان صبور باشید



مراجعه به صفحه مقاله: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-جراحی-بینی-در-شیراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.