شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

ورق فلزی فشرده

۴۱۵ بازديد


ورق استیل خش دار که یکی از محصولات جدید و زیبای استیل موجود در بازار می باشد به دلیل سطح خش دار مورد توجه بسیاری از افراد در صنایع مختلف قرار گرفته است. این محصول با توجه به کارکردهای فراوانی که دارد در صنایع داخلی و خارجی کاربرد فراوانی دارد. صفحات فولادی خراشیده انواع مختلفی دارند و جذب آهنربا نمی شوند. در این مقاله از سایت بازرگانی نجومی علاوه بر معرفی ورق فولادی خراشیده به شرح انواع آن نیز می پردازیم. دانستن ویژگی های محصول به شما این امکان را می دهد که هنگام خرید کالای اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنا با صفحات فولادی خراشیده

ورق فولادی موج دار نوعی ورق فولادی است که در بازار با نام ورق فولادی کلاس 4 شناخته می شود ورق فولادی تولیدی در سه ابعاد 1000x2000 (کوتاه)، 1220x2440 (متوسط) و 1250x2500 (طول) تولید می شود. به طور کلی ورق های فلزی به دو دسته فلزات آهنی و فلزات غیرآهنی تقسیم می شوند. در مقایسه با کاغذ نچسب، کاغذ نچسب به طور گسترده استفاده می شود، اما گران تر است.

در واقع ورق استیل خشدار نوعی فولاد آلیاژی با افزودن عناصر مختلف از جمله فسفر، گوگرد، کروم و نیکل است که خواص منحصر به فردی را در پی داشته است. سطح کاغذ این محصول دارای انعکاس کمی است و به دلیل خراش های موجود، مشاهده کثیفی یا اثر انگشت روی سطح آن غیرممکن است. وجود این عناصر در ورق فولادی رنده شده باعث شده تا این محصول دارای خواصی مانند استحکام، دوام، شکل پذیری، مقاومت در برابر ضربه و جوش پذیری باشد و اغلب مورد استفاده قرار می گیرد.


یکی دیگر از مزایای مهم این ورق این است که 100% قابل بازیافت است. این ویژگی دی اکسید کربن کمتری را به جو زمین کمک می کند و بنابراین سازگار با محیط زیست است. عموماً ورق فولادی خراشیده شده با لایه ای از پلیمر مانند PVC پوشانده می شود. این لایه به عنوان محافظ در برابر آسیب در هنگام جابجایی و نصب عمل می کند.

انواع ورق فولادی خش دار

ورق فولادی ساییده شده مانند سایر ورق ها دارای انواع مختلفی می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

• ورق استنلس استیل 304

این نوع ورق از فولاد ضد زنگ 304 و استیل ضد زنگ ساخته شده است. عناصر موجود در این صفحه حاوی 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل هستند. این محصول بسیار مقاوم در برابر خوردگی و بادوام است. ورق های فولادی گالوانیزه 304 به صورت کلاف و ضخامت های 0.5mm، 0.6mm و 0.8mm در بازار موجود است.

• 430 ورق فلزی موجدار

صفحه فولادی 430 از فولادی ساخته شده است که جذب آهنربا می شود. عدم وجود عناصر کروم و نیکل در این محصول باعث شده است که مقاومت کمتری نسبت به سایر صفحات خش دار داشته باشد. این ورق با توجه به خواصی که دارد برای ساخت وسایل آشپزخانه مانند ماشین ظرفشویی استفاده می شود. این نوع ورق حاوی 14-18 درصد کروم، تا 0.5 درصد نیکل فلزی و 1 درصد منگنز است.

روش تولید ورق فولادی خراشیده

کروم موجود در آلیاژ صفحات فولادی ضد زنگ باعث می شود سطح ورق با لایه ای از اکسید کروم پوشانده شود. این لایه از زنگ زدن ورق فولادی در مواجهه با رطوبت و هوا جلوگیری می کند. در هنگام برش فولاد، این لایه نازک ترمیم می شود و از خوردگی جلوگیری نمی کند. در واقع مبنای اصلی تولید این محصول، ورقی است که بر اساس الگوی استاندارد و نورد سرد یا گرم تولید می شود و با کمک تجهیزات مخصوص، جهت ها و خطوط مشخصی روی آن کشیده می شود.

خراش بیلت ها به دو صورت کارخانه ای و داخلی انجام می شود. روش کارخانه ای ورق را از ابتدا خراش می دهد در حالی که روش داخلی ورق را مات یا براق می کند و سپس با سوهان خراش می دهد. خطوط روی صفحه فولادی خراشیده صاف، موازی و نازک هستند.

استفاده از ورق فلزی راه راه

این ورق به دلیل ویژگی های خاص خود اغلب در محیط هایی که در معرض رطوبت و آب هستند مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از پرطرفدارترین اقلام در صنعت طراحی و دکوراسیون می باشد. زیرا علاوه بر زیبایی، نظافت آن بسیار ساده و آسان است. در مقاله زیر به بررسی سایر کاربردهای این محصول خواهیم پرداخت.

• تولید آسیاب های مورد استفاده در شرکت های تولید شکر

• ساخت تجهیزات مورد استفاده در صنایع غذایی

• تولید محصولات سیمانی و کاغذی

قطعات مورد استفاده در صنعت کشتی سازی

• برای ساخت و ساز داخلی، دکوراسیون و اهداف تزئینی.

• صنعت نفت، پتروشیمی و گاز

• آسانسورها و نمای بیرونی ساختمان ها

• دروازه ها و ورودی های فروشگاه ها و متروها

• قاب یخچال و هود اجاق گاز

• دیوارپوش آشپزخانه های صنعتی و خانگی

• ساخت جواهرات و ساعت

• ساخت درب های فولادی در مراکز تجاری، ادارات و بیمارستان ها

قیمت ورق خراشیده

قیمت ورق فلزی کشیده شده  مهفا به عوامل زیادی بستگی دارد. این کاغذ به دلیل کارایی که برای دوام و طراحی زیبای آن به کار رفته است، قیمتی بالاتر از ورق های مات و براق دارد. یکی دیگر از مواردی که در قیمت این محصول تاثیرگذار خواهد بود، تغییر قیمت پایه شامل سایر مواد اولیه برای تهیه ورق های فولادی کشیده شده است. هزینه حمل و نقل و تحریم های اعمال شده بر کشور تاثیری بر قیمت محصولات فلزی نداشته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.