شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

خرید باغ دولت آباد یزد

۹۲۵ بازديد

 

آشنایی با برج خلیفه دبی وی اظهار امیدواری کرد، مجموعه آکواریوم اصفهان بتواند موجب آشنایی و علاقهمندی بیشتر مردم با طبیعت و حفظ محیط زیست دریاها شود. رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت : امیدوارم مجموعه آکواریوم اصفهان بتواند موجب آشنایی و علاقه مندی بیشتر مردم با طبیعت و حفظ محیط زیست دریاها شود. در این محیط آبزیانی مانند ماهی کوپی باله بند و دلقک ماهی ها نگهداری می شوند. اگر از علاقمندان به دنیای زیر آب و زیباییهای آن هستید، به شما پیشنهاد میکنیم در سفر به اصفهان از آکواریوم پارک ناژوان حتما بازدید نمایید. هنگام مسافرت به هر شهری باید اطلاعاتی را در مورد جاذبه های گردشگری و تاریخی آن منطقه به دست آورید، با مراجعه به مجله مستر بلیط می توانید آن چه را در هنگام سفر احتیاج دارید مطالعه نمایید. ویژگی خاص این خانه، گچبری و آینهکاریهای منحصربهفردی است که در بدو ورود به بنا، چشم هر بینندهای را خیره میکند. به محض ورود به آکواریوم ناژوان اصفهان متوجه آکواریومهای دیواری میشوید که در آنها شرایطی مانند اقیانوسها شبیه سازی شده است. 3. برای دیدن آبزیان و زیباییهای آنها وقت کافی بگذارید: دیدن 350 گونه جانوری زمانبر خواهد بود اما ارزش آن را خواهد داشت. اگر عالیقاپو، میدان نقشجهان و بناهای ارزشمند حوالی آن را یادگاری از شکوه دوران صفویه و اقتدار شاهعباس بدانیم، مسجد جامع اصفهان و محلات پیرامون آن هم یادآور عظمت و قدرت سلجوقیان در اصفهان است. این آکواریوم در پارک ناژوان اصفهان ساخته شده و میتوانید انواع ماهى ها و کوسه هاى نادر را ببینید و در کنارشون عکس هم بندازید. شما میتوانید با شیشه شیر به این ماهیها غذا دهید و آنها را از نزدیک لمس کنید!

در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم تا به معرفی خانه های تاریخی در اصفهان و ارائه اطلاعات مفیدی درباره آنها بپردازیم. در دل این آکواریوم ۶۵۰۰ موجود زنده از ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه مختلف از انواع ماهیها و آبزیان دریایی ۵ قاره جهان، به حیات خود ادامه میدهند. آن زمان چهارباغ فقط یک خیابان یا یک خط در نقشه نخواهد بود، بلکه لایه به لایه با بافتهای پیرامونی خود گره میخورد و به اطراف وصل میشود و در این نقش ایفا کردن، بیشک زمانی حیات مدنیت را در خود ایجاد میکند. در دو طرف تالار طنبی، تالارها، صفه ها و شبستان هایی در یک طبقه جای گرفته اند که از طریق درها و روزنه ها به طنبی راه می یابند. بعد از گذر از در وارد یک راهروی زیبا با فضایی متفاوت از مساجد دیگر می شوید با کاشی های رنگارنگ که رنگهای غالب آن آبی و سبز است. در قسمت ورودی اصلی آکواریوم یک کافی شاپ بسیار زیبا و شیک با طراحی دریایی وجود دارد که گردشگران میتوانند برای استراحت و صرف انواع نوشیدنیها از این فضا استفاده نمایند. نحوه طراحی این تونل به گونه ای بوده است که فضایی شبیه به اقیانوس را برای بیننده تداعی کند.

تونل آکواریوم اصفهان که ۱۰۸۰ مترمکعب ظرفیت دارد، فضایی شبیه اقیانوس را شبیهسازی میکند و بازدیدکنندگان میتوانند کمیابترین و زیباترین آبزیان را در آن تماشا کنند. یکی از لذتهای من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام میدهم. از هر کسبه ای که بپرسید آدرسش را نشانتان می دهد. همچنین قیمت بلیط برای هر نفر ایرانی ۱۸ هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۶۰ هزار تومان میباشد. برای بازدید از این مجموعه زیبا میتوانید از شنبه تا جمعه و از ساعت ۹ صبح الی ۸ بعد از طهر بلیط را تهیه کرده و به تونل آکواریوم اصفهان بروید. این مسجد مجموعه تاریخی وسیعی را به ابعاد ۱۷۰ در ۱۴۰ متر در شمال شرقی اصفهان و در کنار میدان کهنه یا سبزه میدان دارد و امروز شامل قسمتهای مختلفی است که هر یک نمایانگر سیر هنر معماری اسلامی در دورهای خاص هستند. این مجموعه که به عنوان اولین و بزرگترین آکواریوم کشور شناخته می­شود در زمینی با مساحت بیش از ۳۵۰۰ مترمربع احداث شده و شامل یک تونل آکواریوم (دنیای زیر آب) به طول ۳۰ متر و تعداد ۳۰ عدد آکواریوم­های ۵ الی ۱۰ متری، آکواریوم­های لمسی و سیلندر آکواریوم­های بزرگ، چندین مرکز قرنطینه و آزمایشگاه، فروشگاه هدایا و… آکواریوم اصفهان که به عنوان اولین و بزرگترین آکواریوم کشور شناخته می­شود در زمینی با مساحت بیش از ۳۵۰۰ مترمربع احداث شده و شامل یک تونل آکواریوم (دنیای زیر آب) به طول ۳۰ متر و تعداد ۳۰ عدد آکواریوم­های ۵ الی ۱۰ متری، آکواریوم­های لمسی و سیلندر آکواریوم­های بزرگ، چندین مرکز قرنطینه و آزمایشگاه، فروشگاه هدایا و… مصالح به کار رفته در ساختمان کلیسای بیت اللحم، شامل خشت و آجر می شود. بخش اندرونی شامل ساختمان هشتی (بادگیر تابستانه)، حرمسرا، بهشت آیین، مطبخ، آبانبار و اصطبل است. از جاهای دیدنی اطراف اصفهان، قنات مزدآباد است.

سیستم قنات و آبرسانی زیرزمینی در شهر یزد بر اساس جاذبه کار میکند. اگر از یزد به سمت بافق بروید، می توانید از کویر کاراکال دیدن کنید. اگر تصمیم دارید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و با اتوبوس به این منطقه بروید، با خط شماره ۲۲ (میدان جمهوری - ترمینال زایندهرود) به ایستگاه پل وحید یا با خط شماره ۴۰ (هتل پل - شهرک امیریه) به ایستگاه میرزا کوچک خان بروید. از صبح زود و ساعات اولیه به آکواریوم اصفهان بروید و سعی کنید تا جای ممکن ناشناختههای دنیای زیر آب را کشف کنید. شهروندان میتوانند در کنار و بالای سر خود زیباترین و کمیابترین گونههای دریایی را ببینند و بودن در فضای اقیانوس را تجربه کنند. این مجموعه از 33 آکواریوم پنج الی ده متری با حجم 1080 متر مکعب آب تشکیل شده است که آبزیانی از 5 اقیانوس مختلف دنیا در آن حضور دارند. در دومین قانون تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۱۶، شهرستان یزد و اصفهان استان دهم را تشکیل میدادند. چیزی که میدان امیرچخماق را به یکی از جاذبه های گردشگری یزد تبدیل کرده است، بخشهای مختلف آن است که هرکدام در نوع خود قدمت و زیبایی بینظیری دارند و در کنار یکدیگر مجموعهای شگفتانگیز تشکیل دادهاند. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که عدد ۴ نشان دهنده چهار عنصر اصلی تشکیل دهنده حیات انسان می باشد که از قدیم الایام تاثیر بسیار زیادی بر روی معماری و هنر ایرانیان گذاشته است و همین موضوع عامل نامگذاری چهارباغ می باشد. محراب مسجد الجایتو را می توان اثری بی نظیر از هنر و معماری ایرانی دانست که شهرتی جهانی دارد. یک روز کامل را برای دیدن پارک ناژوان و تمامی زیرمجموعههای آن خالی کنید. در این مجموعه ، آکواریوم های بزرگ ۵ الی ۱۰ متری ، آکواریوم های لمسی و سیلندر آکواریوم و نیز یک تونل آکواریوم به طول ۳۵ متر و همچنین یک بخش عکس یادگاری ، فروشگاه هدایا و یک کافی شاپ هم طراحی و تعبیه شده است .

برج خاموشان یا دخمه، یک سازه ستونی و قلعه مانند بر فراز کوه است که به عنوان یکی از روش های دفن جسد در گذشته استفاده می شده است و تا چند سده پیش هم کاربرد داشته است. محله جلفا اصفهان، دنیایی از شگفتی و رمز و راز را در خود جای داده است که دیدن تمام آنها در یک روز ممکن نخواهد بود. شما میتوانید نقشه کامل محله بافت تاریخی به همراه تمام جزئیات از جمله اطلاعات کامل ساختمانهای این محله را مشاهده و از طریق بلد با آنها ارتباط برقرار کرده و به آنها مسیریابی کنید. صدای پای اسبها روی سنگفرش میدان روحمان را جلا می دهد. این نخل بسیار سنگین است و شاید دلیل استقبال توریست از این میدان به دلیل آیین نخل گردانی باشد. شاید برای شما هم این موضوع سوال شده باشید که آیا چگونه در طی سال های طولانی، پل خواجو با تخریب جدی از نظر قرار گیری درون آب مواجه نشده است؟ علاءالدین تراول حرفهایترین برگزارکننده تورهای ایرانگردی آماده ارائه تمامی خدمات گردشگری در اصفهان از جمله تور اصفهان و رزرو هتل در شهر زیبای اصفهان به شما عزیزان است و با همراهی هم میتوانیم به بازدید از محبوبترین جاذبه های توریستی اصفهان برویم. این مسجد بعد از مسجد جامع شهر یزد، دومین مسجد این شهر از لحاظ وسعت محسوب می شود. چک چک یزد، یکی از زیباترین جاهای دیدنی یزد است که در سفر به یزد باید از آن بازدید کنید.

ساعت بازدید باغ دولت آباد یزد در روز های تعطیل متفاوت است. میدان نقش جهان اصفهان میدان بی همتایی است. چهلستون گذرگاه اتصال چهار باغ به میدان نقش جهان بودهاست و به عنوان نگینی درخشان در اصفهان شناخته میشود. کتیبه ای که مشخصات میدان را در آن ثبت نموده اند، بیانگر مختصری از بیوگرافی سازندگان و طراحان میدان می باشد. شما میتوانید قبل از ورود به آکواریوم از غرفه مربوطه غذای مخصوص را خریداری نموده و در این بخش که دارای آکواریومهای سرباز و حوضچههای مرجانی میباشد، غذا دادن به ماهیها را تجربه کنید. همچنین در این بخش آکواریومی مخصوص ماهیان آمازون مانند گربه ماهی دم قرمز (ردتیل)، پاکو، اسکار، بوفالو و سفره ماهی آب شیرین وجود دارد که محیط رودخانه آمازون را شبیه سازی نموده و میتوانید موجوداتی که در این رودخانه زندگی میکنند را از نزدیک تماشا کنید. از دیگر ماهیها و موجودات دریایی آکواریوم اصفهان میتوان به کپور گلگون، اسب دریایی، سفره ماهی، خرچنگ آبی، گاو ماهی، ماهی ماندارین، هشت پا و دلقک ماهی اشاره نمود. کاشیهای گنبد با رنگهای آبی، لاجوری و فیروزهای زیبایی معماری ایرانی را به نمایش گذاشته و هر بینندهای را خیره میکند. این نوع آکواریوم ها محیطی شبیه به اقیانوس دارند که در هر کدام از آن ها آبزیانی که متعلق به آب های شور یا شیرین هستند، زندگی می کنند.

قرار گرفتن در تونلی که دور تا دور آن را شیشههای بزرگ فرا گرفته است، به شما این حس را میدهد که گویی در کف اقیانوس در حال قدم زدن هستید و تمام این ماجراجوییها باعث میشود تا با حیات جانوران زیر آب سراسر دنیا آشنا شوید. امروز یکی از جاذبه های گردشگری در این شهر یعنی آتشگاه اصفهان یا کوه آتشگاه را معرفی می کنیم. هنوز هم این مجموعه برای مردم شهر اهمیت زیادی دارد. همچنین بهمنظور جلوگیری از شیوع بیماری نیوکاسل درمیان پرندههای این باغ، ماهانه واکسن مربوط به این بیماری هم به پرندگان تزریق میشود. زرتشتیان یزد تا پیش از دوره پهلوی، برای جلوگیری از گسترش بیماریهای واگیردار، از روش تدفین متفاوتی بهره میبردند و آن قرار دادن اجساد بر بلندای یک تپه دور از شهر بوده که توسط یک سازه آجری محافظت شده از دسترس افراد دور میمانده است. دیدنی های اصفهان تنها به جاذبه های تاریخی ختم نمیشود، در سفر به این شهر میتوانید در کنار گشت و گذار در بافت تاریخی و آشنا شدن با فرهنگ و تمدن اصفهان، بخشی از وقت خود را به دیدن یک جاذبه متفاوت اما هیجانانگیز به نام آکواریوم اصفهان اختصاص دهید. برای ثبت هر عکس ۱۸۰۰۰ تومان از شما دریافت می شود و در عرض ۵ الی ۷ دقیقه می توانید آن را دریافت کنید. آبزیانی که در این آکواریوم زندگی می کنند در سه قسمت متفاوت نگهداری می شوند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت. این آکواریوم در سال ۱۳۹۵ در مجموعه پارک ناژوان افتتاح شده است که توسط یک شرکت باسابقه ترکیهای به نام اوشن آکواریوم ساخته شد و اولین تونل آکواریوم کشور ایران به شمار میرود. در تاریخ نوشتهاند که بانی اول ساخت این مسجد بزرگ و زیبا، «علاءالدوله کالنجار» از خاندان آلبویه بوده است که آن زمان حاکم شهر یزد، در زمان ملکشاه سلجوقی بوده است.

شهر زیبای یزد به بادگیرهایش معروف است. مراسم نخلگردانی از جمله مهمترین مراسم سنتی مردم یزد به حساب میآید. سفر به اصفهان همواره سفری تاریخی و فرهنگی به حساب میآمده ولی با احداث جاذبههای تفریحی و گردشگری هیجانانگیز، این شهر تاریخی به شهری تفریحی نیز تبدیل شده است که گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود میکشاند. اگراز سر در ورودی اصلی به سمت داخل باغ حرکت کنیم، منظره کاخ و تصویر درون آب سوی حرکت را مورد تاکید قرار می دهد. یک فواره بزرگ به همراه استخر روبروی عمارت بادگیر قرار گرفته است که یکی دیگر از خصوصیات رایج در باغهای ایرانی میباشد نمونههای مشابه استخر و فواره روبروی عمارت اصلی در باغ چهلستون اصفهان و شاهزاده ماهان کرمان نیز دیده میشود در دو طرف استخر درختهای بلندی (معمولاً سرو) کاشته میشد به گونهای منظره زیبایی از عمارت روبروی استخر در برابر بازدیدکنندگان قرار میگرفت. راستی از خود سردر قیصریه که سردرى قوسی شکل با کاشیکارى مجلل باشکوه و نقاشیهای رنگ باخته صفوی است غافل نشوید که بسیار زیباست و غیر از آن بهترین دید و منظره را به کل میدان دارد. روی نقاشیهای کاخ را با محلولی تثبیت کننده پوشاندهاند که باعث حفاظت بیشتر از این نقاشیها شده است. بعد از دیدن عالی قاپو و قبل از بازدید از مسجد امام درشکه سواری و چرخ زدن در میدان می تواند استراحتی فرح بخش باشد که با خوردن بستنی سنتی یا فالوده گلویمان را تر و انرژیمان برای دیدن بناهای منحصر به فرد دیگررا تجدید کند. چندوقتی است در این ورودی ماشینهای کوچک برقی گذاشته اند که بیشتر برای سالمندان یا افرادی کاربرد دارد که مشکل راه رفتن و پیاده روی در میدان را دارند وگرنه اگر قرار بر سواری باشد درشکه سواری یکی از لذتهای نابی است که نباید از دست داد.

در دوره بعدی ، این مجموعه رونق خود را داشت و به همین نام خوانده می شد ، شاه عباس صفوی نیز برخی از آثار آرن را بازسازی و احیا کرد . البته این احتمال نیز وجود دارد که بنای این میدان از روی نقشه میدان حسن پادشاه در تبریز برداشت شده باشد. خرید در بازار اصفهان و معاشرت و چانه زدن با کسبه بازار که اکثرا لهجه شیرین اصفهانی دارند تجربه جالبی است. قندان، گلدان، قابلمه، فنجان، سینی، کماجدان، کشکول و اغلب ظروف آشپزخانه مسی را در این بازار میتوانید پیدا کنید. سرویس گردشگری: آکواریوم اصفهان که در دل یک پارک جنگلی بسیار زیبا و باشکوه قرار دارد، به عنوان اولین تونل آکواریوم ایران شناخته میشود که ۳۰۰ گونه آبزی مختلف را در دل خود جای میدهد. در دو ضلع این میدان بناهای مذهبی و مساجد قرار دارند و در ضلعی دیگر یک کاخ تماشایی مشاهده میشود. چه وقتیکه سرحال و روبراهم ، چه زمانیکه پریشان و دلخسته ام قدم زدن در فضای طرب انگیز میدان، میان گلهای رنگارنگ و حوضهای فیروزه ای با چشم اندار حجره ها و بناهای یگانه ای که دور تا دور میدان خودنمایی می کنند و صدای پای اسبها و درشکه چی ها حالم را خوشتر می کند. چه چشم اندازی دارد این مستطیل عظیم با آن مناره ها و برج باروها ، با حوضهای کوچک و بزرگ فیروزه ای و فواره ها و حجره های زیبایی که دور تا دور میدان شانه به شانه هم صف کشیده اند. همین طور شما می توانید برای رفتن به این آکواریوم از تاکسی هم استفاده کنید.

دیدن مسجد امام بیشتر از بناهای دیگر وقتتان را می گیرد و بعد از آن برای خوردن ناهار و یا دوغ و گوش فیل می توانید به کافه رستوران آزادگان (حج میرزا) که دریکی از کوچه های فرعی ضلع جنوبی میدان به سمت سردرقیصریه واقع است و خودش از دیدنیهای میدان به شمار می رود بروید. آکواریومهای تاچ یا لمسی، برشی واقعی از رودخانه آمازون است و بعضی از ماهیها و جانوارن موجود در ین رودخانه را نیز در خود دارد. ساکن شدند. در زمان شاه عباس دوم ارمنیان پراکنده در شهر نیز به جلفا کوچانده شدند و محله های دیگر جلفا چون تبریزی ها و ایروانی ها را ساختند . کافیست با شماره 02174495 تماس حاصل فرمایید و هر آن چه نیاز دارید را از کارشناسان علاءالدین تراول بخواهید. پیشنهاد میشود هر ایرانی حداقل برای یک بار هم که شده در عمر خود به شهر بادگیرها سفر کند، زیرا هرکس با هر سلیقهای که باشد، به یزد سفر کند، راضی به شهر خود خواهد برگشت. 1. یک روز خالی را انتخاب کنید: شما از شهر دور نخواهید شد. اگر از دیدن بناهای تاریخی لذت می برید، خرید کردن در بازارهای سنتی را دوست دارید، دلتان غذاهای ایرانی خوشمزه می خواهد یا می خواهید دوغ و گوش فیل و فرنی که هر دو مختص شهر اصفهان است را امتحان کنید میدان نقش جهان بهترین و دلچسبترین ترین انتخاب است.

مکانهای دیدنی این شهر، رنگ و بویی از تاریخ دارد و ماجراجویی در هر یک از آنها، بی شک لذتبخش خواهد بود. اگر تصمیم دارید یک سفر اقتصادی را تجربه کنید بهتر است از مسیر هوایی استفاده نکنید چرا که این راه پر هزینه ای است و بهتر است از یکی از گزینه های سفر زمینی استفاده نمایید. شما میتوانید برای سفر به نصف جهان و بازدید از آثار تاریخی و همچنین این آکواریوم خاص و دیدنی، رزرو هتل اصفهان را از طریق سامانه رزرواسیون اقامت 24 انجام دهید و با مقایسه هتلهای مختلف بهترین هتل را برای اقامت خود انتخاب نمایید. در این رستوران میتوانید طعم لذیذ کباب اصیل ایرانی را با طبخی اصفهانی تجربه کنید و کیفیت سفرتان را با خوشمزگی دیگر غذاهای این رستوران بالا ببرید. می پاشیدند. در دنیا، جهانگردان معروفی وجود دارند که با سفر خود به اصفهان و بازدید از این پل تاریخی نوشته ها و تعاریف بسیاری انتشار کرده اند، جهانگردانی همچون پرسی سایکس که این پل را جزء درجه یک ترین و شاهکارترین پل های جهان خوانده است. پرسی سیکاس ژنرال انگلیسی، سی و سه پل را یکی از پلهای درجه اول جهان میداند. تونل آکواریوم این مجموعه، 35 متر طول و گنجایش 5/1 میلیون لیتر آب را دارد و جزء بخشهای هیجانانگیز و جذاب مجموعه محسوب میشود که برای بسیاری از بازدیدکنندگان به خصوص کودکان، جذابیت زیادی خواهد داشت. بازدید از این مجموعه جذاب و هیجان انگیز میتواند سفر به اصفهان را به یاد ماندنی کند. با بازدید از آکواریوم اصفهان میتوانید تجربه زندگی در اعماق اقیانوس را لمس کنید و از نزدیک با زندگی آبزیان آشنا شوید.

مگنت ها یا اشیای مختلف آهنربایی از ماهیان و موجودات دریایی مناسب برای سطوح فلزی، تیشرت هایی با تصاویر مختلف از موجودات ساکن در اقیانوس ها، لیوان های سه بعدی و … این بنا که دومین مسجد ـ مدرسه ایران پس از «مسجد ـ مدرسه مادر شاه» در اصفهان به شمار میآید، دومین کانون علمی قزوین در عهد قاجار بوده است. آکواریوم شهری هم محلی برای تفریح و سرگرمی و هم مرکزی برای مطالعات و تحقیقات علمی است. از کنار هم قرار دادن مستندات و روایات تاریخی به این نتیجه میرسیم که اللهوردی خان در سال ۱۰۰۵ طبقه زیرین پل را ساخت تا عبور و مرور برای مردم تسهیل شود. مجموعه تفریحی گردشگری ناژوان به اندازهای جاذبه دارد که بتواند تمام روز شما را سرگرم کند. نور دلپذیری که از نور گیر هشت وجهی میانه این سقف به درون می تابد، به چین و شکنج های این طاق نمایش بیشتری می دهد. این مجموعه جزو اولین ساختمان هایی در کشور است که تعداد زیادی از موجودات آبزی آن در معرض نمایش عموم قرار دارند. این آکواریوم در مجموع ۳۳ آکواریوم دارد که گونههای مختلفی از آبهای شور و شیرین از سراسر دنیا به تفکیک در آن زندگی میکنند. این آکواریوم در مجموع 33 آکواریوم دارد که گونههای مختلفی از آبهای شور و شیرین از سراسر دنیا به تفکیک در آن زندگی میکنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.