صرافی ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

۵۳۷ بازديد


صرافی های ارز دیجیتال مهمترین بخش این بازار بزرگ است. در این مقاله کوتاه سعی شده است بدون پرداختن به جزئیات، به طور مختصر به شرح عملکرد و عملکرد صرافی های ارز دیجیتال پرداخته شود.

ارزش و قیمت یک ارز دیجیتال با این عرضه و تقاضا در یک صرافی تعیین می شود. واضح است که هر چه تقاضا برای خرید ارز بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. البته عوامل مصنوعی دیگری نیز می تواند بر قیمت ها تاثیر بگذارد.

صرافی های ارز دیجیتال ممکن است از نظر ویژگی ها و عملکرد با یکدیگر متفاوت باشند. در بیشتر موارد، صرافی های ارز دیجیتال به عنوان واسطه برای خریداران و فروشندگان عمل می کنند. کار آنها به این صورت است که صرافی وظیفه هماهنگی سفارش های خرید و فروش بین کاربران را انجام می دهد و از هر تراکنش پورسانتی دریافت می کند. این نوع صرافی ها کیف پول هایی را برای ارزهای پشتیبانی شده ایجاد می کنند تا کاربر بتواند ارزهای دیجیتال مختلف را در صرافی واریز کند یا آنها را برای تراکنش های بعدی ذخیره کند.

نوع دیگری از صرافی ارز دیجیتال جایی است که کاربران و صاحبان سایت خرید و فروش می کنند. این صرافی ها بیشتر محلی هستند و به کاربران یک کشور خاص خدمات ارائه می دهند.

جفت های معاملاتی ارزهای دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ چگونه کار می کند؟

جفت های معاملاتی ارزهای دیجیتال به شما این امکان را می دهند که از تغییرات قیمت ارز سود ببرید.

ساختار جفت ارز به شرح زیر است:

دومین ارز دیجیتال / اولین ارز دیجیتال

به یاد داشته باشید که نوع ارز و مکان پول هر دو مهم هستند. برای مثال، اگر پیش‌بینی می‌کنید که قیمت بیت‌کوین نسبت به دلار افزایش می‌یابد، باید BTC/USD را با بیت‌کوین در سمت چپ و دلار در سمت راست بخرید و اگر می‌خواهید بیت‌کوین بفروشید باید برعکس باشد. . .

برخی از صرافی های رایج ارزهای دیجیتال جفت ارز را برای معامله با ارزهای سنتی و فقط با ارزهای دیجیتال ارائه نمی دهند. بیشترین جفت ارزهای معامله شده در صرافی های ارزهای دیجیتال BTC/LTC یا LTC/BTC و ETH/BTC یا BTC/ETH هستند.

چرا قیمت ارزهای دیجیتال کمی با یکدیگر متفاوت است؟

صرافی ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

با توجه به اینکه صرافی های ارز دیجیتال به صورت مجزا فعالیت می کنند، قیمت نسبت به عرضه و تقاضا و خرید و فروش انجام شده در هر صرافی متفاوت است و قیمت های جهانی نیز از قیمت های مختلف در صرافی ها به دست می آید. اختلاف قیمت در صرافی ها بسیار ناچیز است، زیرا اگر اختلاف قیمت بالا باشد، معامله گران زیادی برای کسب سود به آن بورس می آیند و قیمت دوباره متعادل می شود.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، در هر صرافی، قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال با توجه به حجم معاملات و عرضه و تقاضا محاسبه می شود. در مقایسه با قیمت جهانی، مبادله بزرگتر، قیمت مناسب تر و واقعی تر به دست می آید.

قیمت ثابتی برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال مشابه وجود ندارد و هر زمان که بخواهید می تواند تغییر کند.

آیا می توانم از تفاوت قیمت در صرافی های مختلف سود ببرم؟

صرافی دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

همانطور که گفتیم تفاوت قیمت در مبادلات دیجیتال بسیار کم است. بنابراین برای کسب سود بسیار ناچیز باید سرمایه زیادی صرف کرد و یک لحظه تغییر قیمت می تواند منجر به زیان زیادی شود.

قیمت بیت کوین در صرافی های مختلف به ندرت بیش از 1-2٪ متفاوت است. البته مواردی وجود دارد که اختلاف قیمت در بورس به دلیل مشکلات فنی بسیار زیاد می شود که در این صورت مدیر صرافی می تواند منصرف شود و برداشت را رد کند.

علاوه بر این، کمیسیون های مبادله و کارمزدهای معاملاتی باید در نظر گرفته شود که یک ریسک بزرگ برای این شغل است.

به طور کلی هنگام بحث از مزایای اختلاف نرخ ارز، شرایط بسیار حساسی لازم است که اغلب فراهم نمی شود.

من می خواهم تجارت ارز دیجیتال را شروع کنم، از کجا شروع کنم؟ قیمت ارز دیجیتال بیت ارز
صرافی دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

اول از همه، شما باید مقداری ارز دیجیتال بخرید که معمولاً بیت کوین یا اتریوم نامیده می شود. به دلیل محدودیت ها و مشکلات خرید با حساب های مسترکارت و ویزا، کاربران ساکن ایران می توانند از تاجران ایرانی در وب سایت بین المللی localbitcoins.com بیت کوین خریداری کنند. همچنین می توانید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را با ریال از جای دیگری در خانه خریداری کنید. سعی کنید قبل از خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال قیمت نهایی را محاسبه کنید و از یک فروشنده خوب خرید کنید.

هنگام خرید ارز دیجیتال، باید در یک سایت صرافی بین المللی مانند binance.com ثبت نام کنید و ارز دیجیتال خریداری شده را به حساب خود واریز کنید. با انتخاب دو ارز (مثلا BTC/ETH) می توانید قیمت بازار را ببینید و وارد صفحه معاملات آن شوید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله چگونه ترون بخریم؟ بررسی کنید زیرا فرآیند تبدیل همه ارزهای دیجیتال یکسان است.

این ویژگی در سایت های خرید و فروش ارز دیجیتال برای معامله گران حرفه ای موجود است. با این قابلیت می توانید مشخص کنید که وقتی قیمت یک ارز دیجیتال به مقدار x رسید، به صورت خودکار برای شما سفارش خرید یا فروش با مقدار y ثبت کند.

سفارش خرید را لغو کنید

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک تحلیلگر هستید و پیش بینی می کنید که اگر قیمت یک ارز از سطح مقاومت 20 دلاری عبور کند، قیمت به 60 دلار افزایش می یابد. بنابراین، می توانید از این ویژگی برای ایجاد یک سفارش محدود خرید استفاده کنید تا حتی یک معامله را از دست ندهید.

توقف: 21

محدودیت: 22

طبق این تراکنش، اگر قیمت دارایی مورد نظر به ۲۱ دلار یا بیشتر برسد، سفارش خرید ۲۲ دلاری برای شما ثبت می شود.

توقف سفارش فروش محدود

برای فروش، شما به طور مشابه تعریف می کنید که اگر قیمت دارایی به مقدار X برسد، سفارش فروش با مقدار Y ارسال می شود. این می تواند از ضرر بیشتر شما در بازارهای پایین جلوگیری کند و به شما امکان می دهد در زمان مناسب بفروشید و در بازارهای بالا سود کسب کنید.

به عنوان مثال، شما یک بیت ارز دیجیتال خریداری کرده اید و پیش بینی می کنید که قیمت آن به 100 دلار افزایش می یابد و بازار کاهش می یابد، بنابراین می توانید یک سفارش حد مجاز مانند این را ثبت کنید:

توقف: 97

محدودیت: 98

بر اساس این معامله، در صورتی که قیمت دارایی مورد نظر معادل یا بالاتر از 97 تومان باشد، سفارش فروش به قیمت 98 تومان برای شما ثبت می شود.

کارشناس پارس بیت: نکته اصلی که هنگام استفاده از صرافی و مبادله ارز دیجیتال باید به دقت بررسی و بررسی شود این است که برخی از دوستان این سایت ها را با کیف پول و مکانی برای نگهداری طولانی سکه های خود اشتباه می گیرند. . بنابراین لازم به ذکر است که این سایت ها فقط برای معاملات روزانه یا کوتاه مدت بوده و نگهداری سرمایه در آنها به مدت طولانی کار اشتباهی است. شاید در هر صورت ریسک چنین سایت هایی احتمال ضرر و زیان مالی به دلایل مختلف از جمله هک، ممنوعیت کاربران سایت به دلایل مختلف و ... را تهدید کند. پس کافیست مقدار سرمایه خود را برای معامله و کار با سکه سرمایه گذاری کنید و پس از کسب نتیجه دلخواه، سرمایه خود را برداشته و به کیف پول امن منتقل کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.