بیماری های شایع زنان و کودکان

۱,۴۷۱ بازديد

سایت نوبت دهی بهترین پزشکان زنان و نازایی مشهد,سایت نوبت دهی دکتر زنان مشهد,دکتریاب

بهترین پزشکان زنان و نازایی

در عصر تکنولوژی امروز، پیشرفت علم به بالاترین حد رسیده است و خوشبختانه روش های درمانی مختلفی برای اکثر بیماری ها وجود دارد. علیرغم اینکه افراد به طور مرتب معاینات ماهانه و سالانه را بدون توجه به وجود مشکلات جزئی در وضعیت جسمانی خود انجام می دهند. در این میان وجود سیستم هایی مانند دکتر یاب، مراجعه به پزشک را بسیار راحت تر از گذشته کرده است. با این حال، افرادی که به دنبال بهترین پزشک زنان و زایمان هستند، به ویژه زنان، دیگر نیازی به نگرانی در مورد یافتن یک پزشک خوب ندارند. برای تعیین وقت می توانید با بهترین متخصص زنان و زایمان در مشهد تماس بگیرید. در زیر در مورد فواید مراجعه به پزشک خانم ضمن معرفی سایت دکترآب صحبت خواهیم کرد.

چرا باید به متخصص زنان مراجعه کنیم؟

به عنوان یک زن، شما از چالش هایی که ممکن است همیشه با آن روبرو شوید آگاه هستید. زنان به دلیل فرم بدنی و آناتومی خود، پس از بلوغ، همواره درگیر مسائل مختلف مربوط به سلامت زنان و دستگاه تناسلی هستند، از جمله: مشکلات قاعدگی، اختلالات هورمونی، بیماری های مقاربتی، باروری، بارداری و زایمان، قاعدگی و... بسیاری از مشکلات دیگر هستند؛ بنابراین، دلایل زیادی برای مراجعه به متخصص زنان وجود دارد. آنچه در نظر گرفته می شود اهمیت مراجعه به متخصص زنان است. متخصص زنان و زایمان تمامی مشکلات و مسائل مربوط به زنان و دستگاه تناسلی زنان را می داند و ضمن درمان انواع مشکلات و بیماری ها سلامت شما را به اطلاع شما می رساند.

بهترین پزشک در مشهد، بهترین پزشک، پزشک و پزشک در مشهد.

واژن، لگن، رحم، تخمدان ها و کل دستگاه تناسلی زنان، حساس ترین اندام های زنان هستند و در معرض آسیب های زیادی قرار دارند. در عین حال بسیاری از بیماری های مربوط به اندام ها ساکت هستند و ممکن است دیر متوجه آنها شوید. گاهی اوقات یک عفونت ساده تناسلی در صورت عدم درمان می تواند به زخم دهانه رحم، فیبروم و بسیاری موارد از این دست تبدیل شود.

بنابراین بسیار واضح است که چرا باید به متخصص زنان مراجعه کنیم. هر خانمی باید حداقل سالی یک بار برای ارزیابی و مشاوره کلی به متخصص زنان مراجعه کند. به این ترتیب زنان و کودکان می توانند از عوامل خطرناک در امان بمانند. متخصصان زنان و زایمان تمام تلاش خود را می کنند تا زنان سبک زندگی سالمی داشته باشند و بیماری های زنان و زایمان و بیماری های مقاربتی را کاهش دهند.

دلایلی که ما بررسی کردیم در واقع جنبه های کلی این مشکل است، یعنی اهمیت مراجعه به متخصص زنان. هر خانمی باید در مقاطع مختلف زندگی خود برای معاینه و چکاپ به پزشک متخصص مراجعه کند. بسیاری از ما عادت داریم فقط زمانی که بیمار هستیم به پزشک مراجعه کنیم. در مورد مراجعه به متخصص زنان، مشکل کمی جدی تر است، زیرا بسیاری از زنان معاینات دوره ای یا درمان شکایات زنانه را به دلایل ناموجهی مانند شرم و خجالت به تعویق می اندازند. همانطور که اشاره کردیم زمان مراجعه به متخصص زنان بسیار مهم است. همچنین این مراجعه برای زنان متاهل و دختران مجرد الزامی است. هر دختری باید برای مراقبت های شخصی و توصیه های بهداشتی پس از اولین قاعدگی خود با پزشک مشورت کند.

ویزیت تا بعد از یائسگی در مراحل مختلفی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم مانند: ازدواج، روش های صحیح پیشگیری، راه های حفظ سلامت تخمدان ها، زایمان و راه های مراقبت از این موارد، بارداری، زایمان و سپس انجام شود. رحم . فیبروم در سنین بالا ناباروری، گرگرفتگی، پارگی رحم، خشکی دستگاه تناسلی، مقاربت دردناک و غیره. باید به طور منظم انجام شود.

بسیاری از زنان بر این باورند که تخصص و محدوده وظایف متخصص زنان مراقبت های دوران بارداری و زایمان است. ناگفته نماند که خوشبختانه افزایش آگاهی زنان در یک دهه گذشته آنها را درگیر بیماری های زنانه کرده است.

چه زمانی باید به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد؟

با وجود گستردگی بیماری های زنان، البته شدت و وسعت بیماری نیز با یکدیگر متفاوت است. در هر صورت مراجعه به متخصص زنان یکی از الزامات زندگی روزمره هر خانمی است، اما در برخی موارد باید این مشکل را جدی تری گرفت.

همه شما به خوبی می دانید که هر زنی چرخه قاعدگی خاصی دارد. اگر پریود شما نامنظم است یا پریود قطع شده است، حتما باید با متخصص زنان مشورت کنید. هر خونریزی غیر از پریود علامت قرمز است و باید در اسرع وقت به متخصص زنان مراجعه کنید. اگر احساس سوزش یا خارش در واژن، درد یا سوزش در هنگام ادرار، درد لگن و علائم مشابه دارید و بهداشت شخصی بهبود نمی یابد، ممکن است عفونت باکتریایی، عفونت ادراری یا برخی از عفونت های مقاربتی داشته باشید. بیماری ها و برای درمان باید با بهترین متخصص زنان مشورت کنید.

ترشحات واژن نشانه دیگری از وجود مشکل در دستگاه تناسلی است. بله، طبیعی است که یک زن در دوره قاعدگی خود ترشح داشته باشد. اما اگر بو و رنگ بیش از حد معمول تغییر کرد، باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

اگر قصد بارداری دارید باید مراقبت های قبل از بارداری داشته باشید و تحت نظر پزشک متخصص باشید تا بارداری طبیعی داشته باشید، در این صورت بارداری مهمترین چرخه زندگی یک زن است و علاوه بر حفظ سلامت زنان، سلامتی را نیز تضمین می کند. جنین نیز باید تضمین شود. بنابراین اهمیت مراجعه به پزشک در این دوران بر هیچکس پوشیده نیست. شاید همه آزمایش ها، سونوگرافی ها، غربالگری ها و آزمایش های متفرقه باید در این مدت انجام شود. اگر در دوران بارداری با مشکلاتی مانند درد شدید شکم یا خونریزی واژینال مواجه شدید، باید در اسرع وقت با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

علاوه بر خدمات پزشکی که تا کنون لیست کرده ایم، بانوان می توانند تحت عمل جراحی زیبایی مربوط به اندام تناسلی مانند: واژینوپلاستی، پرینورافی، سفت کردن و سفید کردن واژن، گذاشتن IUD، رفع تبخال و زگیل تناسلی، لابیاپلاستی و واژن چربی قرار گیرند. به متخصص زنان مراجعه کنید.

پزشک پس از تشکیل جلسه مشاوره ای با بیمار و بررسی وضعیت سلامت عمومی وی اقدام به جراحی زیبایی می کند. به طور کلی اگر پریودهای دردناک، مشکل در رابطه جنسی، علائم اختلالات هورمونی، توده های غیرطبیعی در سینه ها، پریودهای نامنظم، ناباروری و هر مشکل دیگری در اندام های زنانه خود دارید، در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید. در ادامه به وظایف یک پزشک خوب می پردازیم.

وظایف متخصصان زنان و زایمان در حین ویزیت چیست؟

تا اینجا در مورد اهمیت و ضرورت مراجعه به متخصص زنان و زمان مراجعه به پزشک صحبت کردیم. یک متخصص حرفه ای ویژگی های خاصی دارد. قبل از شناخت ویژگی های یک پزشک خوب، بهتر است وظایف او را بشناسید.

سینه ها یکی از آسیب پذیرترین اندام ها در برابر بیماری های جدی از جمله سرطان هستند. از آنجایی که بسیاری از زنان در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند، معاینه پستان توسط متخصص زنان برای درمان در اسرع وقت بسیار مهم است. یکی از وظایف دیگر متخصص زنان تشخیص دستگاه تناسلی است. بسیاری از مشکلات دستگاه تناسلی علائم خاصی ندارند و در صورت عدم تشخیص صحیح می توانند ایجاد شوند و به مرحله مزمن برسند. این می تواند منجر به فیبروم رحم، چسبندگی کف لگن و موارد شدیدتر شود.

مراقبت های بعد از یائسگی یکی از وظایف هر متخصص زنان و زایمان است. بسیاری از بیماری های دستگاه تناسلی مانند سرطان پس از یائسگی رخ می دهد. بنابراین، متخصصان زنان و زایمان باید در حین انجام معاینات پس از یائسگی، زنان را به ملاقات و نظارت دوره ای تشویق کنند. بزرگ ترین کمکی که یک پزشک متخصص می تواند به مراجعان خود انجام دهد این است که آرامش خاطر آنها را فراهم کند. این مشکل برای دخترانی که به سن بلوغ رسیده اند اهمیت بیشتری دارد.

اگر مختصر در مورد جلسه مشاوره متخصص زنان صحبت کنیم خالی از لطف نخواهد بود. در جلسه مشاوره که برای آزمایش سلامت اندام های زنانه انجام می شود، متخصص ابتدا معاینه فیزیکی انجام می دهد. در این معاینه شاخص توده بدنی همراه با ارزیابی کلی اندازه گیری می شود و سپس کشاله ران، غدد لنفاوی شکمی و موارد مشابه مورد ارزیابی قرار می گیرند.

اگر احساس کردید که علائم غیرطبیعی در ناحیه تناسلی یا اطراف آن وجود دارد، می توانید به پزشک مراجعه کنید. در صورت لزوم، پزشک علت را با معاینه لگن پیدا خواهد کرد. علاوه بر این در این جلسه بررسی سلامت سینه نیز انجام می شود. به این ترتیب در صورت وجود توده ای با علائم خطرناک می توانید رشد آن را متوقف کرده و با درمان در مراحل اولیه آن را برطرف کنید.

ویژگی های یک متخصص زنان خوب

البته خانم ها هنگام مراجعه به پزشک به دنبال ویژگی های خاصی هستند و در انتخاب پزشک بسیار حساس و وسواس هستند. با بررسی چندین فاکتور مهم می توانید بهترین متخصص زنان و نازایی را پیدا کنید.

یک متخصص زنان خوب باید آموزش کافی داشته باشد و مهمتر از همه، تجربه زیادی داشته باشد. البته دانش آکادمیک به تنهایی برای درمان انواع بیماری ها و جراحی های مرتبط با زنان و زایمان کافی نیست و پزشکان ماهر باید ضمن دریافت درمان جامع، از دانش و مهارت فنی کافی برخوردار باشند. هر نوع بیماری به صورت فردی با استرس و تنش عصبی در افراد مرتبط است. در این میان زنانی که با مشکلات جنسی و بیماری های مقاربتی دست و پنجه نرم می کنند به دلیل فرهنگ و فرهنگ غلط با مشکلات زیادی مواجه هستند. حال اگر متخصص زنان و زایمان نگران این رفتار باشد، به اصطلاح بار از دوش بیمار برداشته می شود.

متخصص زنان و زایمان با تجربه به خوبی می داند که چگونه با نگرش حرفه ای خود مشتریان را راضی کند. به این ترتیب بیمار با پزشک احساس بهتری پیدا می کند و مشکلات خود را راحتتر بیان می کند. این مشکل در روند درمان نیز تاثیر زیادی دارد. هر چه پزشک مؤدب تر باشد، بیمار معتقد است که پزشک معتمد اوست و این باعث می شود زنان کمی کمتر احساس شرم یا گناه کنند.

به طور کلی، اندام تناسلی زنان بسیار حساس است، بنابراین متخصص زنان باید مطمئن باشد که بیمار می تواند با اطمینان روند درمان را آغاز کند. یکی از مهمترین ویژگی های یک پزشک خوب ارائه اطلاعات مفید به بیمار است حتی اگر پزشک بیماری یا مشکل یک زن را زود تشخیص دهد، اما در مورد آن با بیمار صحبت نکند، ارزش آن را نخواهد داشت.

نوبت دهی دکتر زنان و زایمان در مشهد

تاکنون عوامل زیادی را در مورد بیماری های زنان و اهمیت درمان آن ها بررسی کرده ایم و ویژگی های یک پزشک خوب را ذکر کرده ایم. بهترین پزشک زن مشهد را می توانید از طریق سایت دکتر یاب (https://doctor-yab.ir) پیدا کنید. در واقع می توانید برای یافتن یک متخصص زنان و زایمان به دکتر یاب مراجعه کنید و بر اساس دسته بندی های موجود در مشهد به راحتی یک متخصص زنان و زایمان خوب پیدا کنید و به صورت آنلاین نوبت بگیرید. شما از مزایای قرار ملاقات آنلاین با پزشک مطلع هستید. دکتر یاب بسیاری از نگرانی های شما را برای یافتن یک پزشک خوب در شهر و منطقه خود برطرف کرده است.

بیماری های شایع زنان و کودکان

با مراقبت از بیماری ها و بیماری های دستگاه تناسلی زنان مانند: زگیل تناسلی و تبخال، التهاب واژن، عفونت ادراری، چسبندگی و چسبندگی رحم و سایر بیماری ها، به بیماری های جدی تری می رسیم که در زنان شایع تر است.

از جمله این بیماری ها می توان به سرطان تخمدان، سرطان سینه، سرطان رحم، فیبروم رحم، سرطان تخمدان و ... اشاره کرد. البته این بدان معنا نیست که عفونت های ادراری و واژن، تبخال تناسلی و زگیل یا بیماری هایی که ممکن است چندین بار در طول سال به آن مبتلا شوید، مهم نیستند. گاهی اوقات این بیماری های نسبتا جزئی باعث بیماری های خطرناک تری مانند فیبروم یا سرطان رحم می شوند.

عفونت‌های واژن یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در زنان است که از سنین بلوغ تا یائسگی شیوع بیشتری دارد. کیست رحم که به نام کیست لگن نیز شناخته می شود، از مشکلات شایعی است که در زنان بین ۲۵ تا ۴۰ سال شیوع بالایی دارد.

فیبروم های رحمی بسته به نوع رشد و شدت آن به انواع مختلفی تقسیم می شوند و درمان های مختلفی در قالب درمان دارویی و جراحی برای آنها تجویز می شود. چسبندگی رحم که به عنوان علت اصلی سقط شناخته می شود، بخش کوچکی از رحم را درگیر می کند و علائم شامل درد لگن و پریودهای دردناک است.

چسبندگی رحم نیز شرایط مختلفی دارد. سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از شایع ترین بیماری ها در زنان است که در بیشتر موارد منجر به ناباروری می شود. به همین دلیل، متخصصان زنان و زایمان برای اکثر زنانی که مشکلات باروری دارند، داروهایی را برای رفع تنبلی تخمدان تجویز می کنند تا باروری افزایش یابد. در بیشتر موارد تنبلی تخمدان ها باعث اختلال در قاعدگی و مشکلات هورمونی بیمار می شود. توجه داشته باشید که تخمدان تنبل یا تخمدان پلی کیستیک با کیست تخمدان کاملا متفاوت است.

بهترین پزشک زنان و زایمان، محل نوبت دهی متخصص زنان و زایمان مشهد، پزشک خوب زنان و زایمان

کیست تخمدان خود یک بیماری شایع با انواع مختلف است. از آنجایی که سلامت جنسی یک زن به طور مستقیم بر سلامت مثانه او تأثیر می گذارد، بیماری های مثانه از جمله عفونت های دستگاه ادراری تا شدیدترین و جدی ترین وضعیت، سرطان، در زنان بسیار شایع است. بعد از بیماری های مربوط به دستگاه تناسلی، به سرطان سینه می رسیم که به عنوان یک بیماری شایع زنان شناخته می شود. با این حال، اگر سرطان سینه در زنان به سرعت تشخیص داده شود، در بیشتر موارد قابل درمان است.

یک تصمیم

زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و نقش مهمی در رشد جمعیت و فرزندآوری دارند. حتی با علم به اینکه تقریباً همه زنان جامعه همواره با بیماری ها و مشکلات زیادی که مربوط به اندام های زنانه خود است درگیر بوده و همواره دغدغه درمان و رفع مشکلات خود را دارند.

با وجود همه سختی هایی که زنان با آن روبه رو هستند، وجود فرهنگ غلط و باورهای سنتی آنها را بیش از پیش آسیب پذیر می کند. در عین حال، تنها یک متخصص زنان خوب، حرفه ای و قابل اعتماد می تواند با این سختی ها و استرس ها کنار بیاید و در عین حال بسیاری از مسائل زنان را درمان کند. در این مقاله به بررسی برخی از عوامل مرتبط با بیماری های شایع زنان و راه های درمان آن ها پرداخته ایم. از طریق دکتر یاب می توانید لیست پزشکان زن مشهدی را بیابید و نوبت آنلاین بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.