دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲

آیا پاکسازی پوست مضر است؟

۵۷۰ بازديد
آیا پاکسازی پوست مضر است؟ آیا پاکسازی پوست مضر است؟
پاکسازی پوست یکی از روش های درمانی غیرتهاجمی برای زیبایی، جوانسازی و کاهش بیماری های پوستی است. به این ترتیب سلول های مرده، بافت های مرده پوست و آلودگی های سطح پوست از بین می روند و پوست را شفاف و زیبا می کنند. با توجه به اینکه هیچ یک از روش های درمانی شناخته شده تا کنون کاملا بی ضرر نیستند، علاوه بر آنچه در دوره پیشرفته پاکسازی پوست توضیح دادیم، در این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم که آیا پاکسازی پوست واقعا خطرناک است یا خیر؟
بهتر است ابتدا به فواید پاکسازی پوست نگاهی بیندازیم و سپس فواید و عوارض آن را با هم مقایسه کنیم.
آیا پاکسازی پوست مضر است؟ نشان می دهد
فایده پاکسازی پوست
لایه بیرونی پوست چشم از لایه شاخی یا پوست مرده تشکیل شده است. وظیفه اصلی این قسمت محافظت از قسمت های تحتانی پوست در برابر عوامل مضر محیطی مانند میکروارگانیسم های بیماری زا، نور مضر خورشید، گرد و غبار و آلودگی است.
از طرفی ضخامت بیش از حد این لایه شاخی باعث کاهش اکسیژن رسانی و ضعیف شدن پوست می شود.
پوست را با از بین بردن بافت مرده اضافی پوست تمیز می کند، به جوانسازی کمک می کند، پوست را نرم و لطیف نگه می دارد و بافت زنده پوست یعنی درم را اکسید می کند. این بافت زنده حاوی کلاژن و پروتئین است که به پوست خاصیت ارتجاعی و لطافت می بخشد.
همچنین برای پاکسازی پوست برای درمان جوش یا جوش صورت، آکنه و لک و لک در دوران بارداری توصیه می شود.
بیشتر بخوانید: عوارض و خطرات رنگ کردن مو برای برخی افراد
یکی از عوامل ایجاد آکنه به خصوص جوش های سرسیاه، ترکیب چربی پوست با اکسیژن موجود در هوا است. در طی پاکسازی پوست، چربی سطح اپیدرم کنترل می شود و در نتیجه احتمال ایجاد آکنه و جوش کاهش می یابد. همچنین در طی این روش، جوش های سرسیاه و سرسفید به درستی و بدون عارضه از بین می روند.
افزایش جریان خون عمیق یکی از مزایای مهم پاکسازی صورت است. در فرآیند تمیز کردن، مالش دایره‌ای مواد پاک‌کننده به پوست صورت، خون را به طور موثری به بافت‌های زیر جلدی می‌رساند.
مراحل پاکسازی صورت
اولین مرحله کندر است که به مرطوب و لطافت پوست کمک می کند و با کاهش چسبندگی سلول های پینه بر روی پوست به از بین بردن پوست مرده و شفاف شدن پوست کمک می کند.
مرحله دوم یا لایه برداری و اسکراب پوست که شامل شستشوی پوست با مواد لایه بردار است. در این مرحله مواد لایه بردار به صورت دایره ای روی پوست ماساژ داده می شود و منجر به خون رسانی به پوست می شود.
پس از این دو مرحله، پوست آماده جذب مواد مغذی است. مرحله سوم شامل استفاده از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده است. همچنین در این مرحله از انواع ماسک های صورت برای رفع آلودگی ها، تامین ویتامین ها و آب استفاده می شود.
عوارض پاکسازی صورت
همانطور که گفتیم هیچ روش درمانی شناخته شده ای وجود ندارد که کاملا بی خطر و بدون عارضه باشد. یکی از قدیمی ترین روش های جراحی زیبایی غیرجراحی، جوانسازی پوست است که علاوه بر پاکسازی پوست، به افزایش فشار خون در پوست، کاهش بیماری های پوستی و جوانسازی و شادابی پوست کمک می کند.
همچنین بخوانید: چرا پوست من تیره و کدر است؟
یکی از مهم ترین نکات برای پاکسازی پوست، افزایش آگاهی از مراحل و روش های آن است.
از آنجایی که برخی افراد قبل از آگاهی کامل از نحوه تمیز کردن صورت خود شروع به مراقبت از خود می کنند، می تواند منجر به مشکلاتی در پوست آنها شود. به عنوان مثال، هنگام تمیز کردن پوست در خانه با محصولات شیمیایی، ممکن است اثرات منفی مانند التهاب پوست، لکه ها و بثورات روی پوست یا حساسیت به محصولات مورد استفاده ظاهر شود.
همچنین در بسیاری از موارد، پاکسازی صورت به تنهایی نمی تواند مشکلات حاد پوستی مانند آکنه یا جوش را به طور کامل درمان کند.
عارضه پاکسازی این است که پس از درمان، پوست نسبت به نور خورشید، برخی لوازم آرایشی و حتی لمس بسیار حساس می شود.
اگر تکنسین پزشکی در فرآیند پاکسازی پوست مهارت کافی نداشته باشد، احتمال بروز عوارض جانبی به خصوص برای افرادی که پوست حساس و لطیف دارند وجود دارد.
پس از پاکسازی، منافذ ممکن است برای چند روز بزرگتر به نظر برسند.
همچنین در موارد نادری، مواد لایه بردار مورد استفاده برای تمیز کردن پوست می توانند مشکلات پوستی مانند تبخال و موارد مختلف دیگر مانند لکه های قرمز یا لکه های روی پوست را بدتر کنند. فراموش نکنید که اگر پوست شما دارای لک، آفتاب سوختگی، زخم های فعال و عفونی است، بهتر است لایه برداری نکنید.
بهداشت یکی از عناصر اصلی هر فرآیند درمانی است. هنگام تمیز کردن پوست، استفاده از بخور و ابزار غیر استریل می تواند رشد باکتری ها را در صورت افزایش داده و باعث آکنه و جوش شود.
آیا پاکسازی پوست در بارداری خطرناک است؟
همانطور که گفتیم بخش مهمی از پاکسازی پوست شامل استفاده از مواد معطر و مواد مغذی است. مصرف خودسرانه این مواد در دوران بارداری مشکلی ایجاد نمی کند.
همچنین بخوانید : دانش ویتامین تراپی و پروتئین درمانی
یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام شستشوی صورت در دوران بارداری به آن توجه کنید، استفاده از محصولات ارگانیک به جای مواد شیمیایی است. با این حال، بهتر است قبل از شروع شستن صورت خود از پزشک خود بپرسید و وضعیت خود را روشن کنید، زیرا برخی از محصولاتی که مایعات بدن حاوی سویا را تامین می کنند ممکن است اثرات استروژنی داشته باشند (همچنین زایمان های تراتوژن و جهش زا، به ویژه در سه ماهه اول بارداری). . بارداری) سلامت مادر و کودک.
سمپاشی طولانی مدت ممکن است تنفس مادر را مختل کند، بنابراین در دوران بارداری از اسپری در فواصل طولانی استفاده کنید.
اگر از روش های زیبایی (مانند RF) همراه با پاکسازی پوست استفاده می کنید، باید توجه داشت که هر گونه نور درمانی، پرتودرمانی و درمان های تهاجمی در دوران بارداری ممکن است به جنین یا جنین آسیب برساند، بنابراین قبل از هر اقدام بارداری با پزشک خود مشورت کنید.
به طور کلی آیا پاکسازی پوست مضر است؟
همانطور که در بالا توضیح داده شد، با توجه به اینکه هیچ روش درمانی شناخته شده ای نمی تواند کاملا بی ضرر باشد، پاکسازی پوست نیز عوارض جانبی جزئی و موقتی دارد که خیلی سریع برطرف می شود. بنابراین نباید به شایعاتی که در برخی منابع در مورد آن منتشر شده است توجه کنید.

آیا پاکسازی پوست مضر است؟
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.